Saturday, January 16, 2010

KESINAMBUNGAN dalam perniagaan.



Seperti kata ilmuan terkenal, berniaga jika tidak mempunyai kesinambungan, maka ia bukanlah satu perniagaan.

Kesinambungan itu penting dalam perniagaan, tidak kisahlah perniagaan online ataupun offline. Kesinambunganlah kunci utama dan kebanyakan usahawan yang gagal adalah kerana mereka tidak berupaya untuk mencipta kesinambungan.

Apakah maksud semua ini? kesinambungan pada saya bermaksud bagaimana untuk kita mengekalkan rentak perniagaan kita. Contoh yang senang, hari ini kita mendapat tempahan 100 helai tshirt, kita amat gembira pada dan terlupa untuk membuat promosi pada hari ini.. lantas besoknya kita tidak dapat sebarang jualan. Bagi pekerja makan gaji, isu kesinambungan bukanlah perkara penting untuk mereka fikirkan, pastinya mereka tahu mereka akan mendapat bayaran yang sama setiap hari.

Bagi yang bekerja sendiri, jika hari ini kita dapat RM 50, besok belum tentu lagi untuk kita dapat jumlah yang sama kalau kita tidak pernah berfikir mengenai kesinambungan (pendapatan berterusan)yang dimaksudkan.

Cara untuk terus mengekalkan kesinambungan perniagaan satu satunya adalah promosi yang berkesan secara terus terusan. Semoga kita sama-sama berjaya menghadapi cabaran ini.

0 comments:

Post a Comment

 

FROM FADZRI's TABLE Copyright © 2009 Community is Designed by Bie Blogger Template