Thursday, November 26, 2009

Fokus!! Fokus !! Fokus!!!


Macam senang nak buat tapi sebenarnya sangat susah. 'Fokus' juga boleh dikatakan keyword terpenting dalam Perniagaan di Internet. "BEST SEO to IM". Kalau kita fokus, semua benda kita boleh buat. Betul x? Apa? X faham?

Biar saya terangkan, sebagai contoh, kekadang bila saya buka Firefox, saya rasa saya nak buat posting kt blog. Tiba tiba saya teringat nak checke-mel so saya buka yahoo saya. Wah ada email dari RAJAKAMIL, bercerita tentang buat duit di mudah.my.(MENARIKNYA!) Saya rasa tertarik dan terus ke mudah.my untuk try try . Saya pun mula memikirkan apalah yang saya dapat jual.Puas juga fikir sampai 2 Jam tapi masih tak dapat nk jual apa! Tiba-tiba saya nampak pula iklan tentang cetak tshirt, menarik juga ni. Saya pun bercadang nk buat baju untuk promosi bisnes internet saya. Wah ada katalog baju! Hurm banyak juga pilihan yang ada, rambang pulak mata..Belek punya belek, rasa mengantuk. Kemudian saya terus tidur.!

Sekarang anda faham apa maksud FOKUS? kalau anda berjaya untuk tidak klik pada link link yang saya bagi tadi maksudnya tahap FOKUS anda tinggi dan sebaliknya. :) Secara ringkasnya. Kalau kita tidak fokus, Susah untuk kita menyiapkan sesuatu. Susah untuk kita mencapai kejayaan. Lihat saja contoh cerita tadi. Saya TIDAK PUN BUAT PERKARA PERTAMA yang saya ingin buat,

Fikir-fikirkanlah

0 comments:

Post a Comment

 

FROM FADZRI's TABLE Copyright © 2009 Community is Designed by Bie Blogger Template